Tot de missie van MRBB behoren de financiering van de Boerenbond-organisatie, de financiële ondersteuning van de bedrijven van de Boerenbondgroep, de medeverankering van de KBC Groep en het investeren in ondernemingsprojecten die kunnen bijdragen tot een verbetering van de Vlaamse land- en tuinbouw.
Door in het logotype het concept van een boom te verwerken met z’n verschillende vertakkingen wordt enerzijds het breed gamma van activiteiten van de holding gevisualiseerd, anderzijds is er de uitdrukkelijke link met het milieuaspect.
AIF, de investeringsmaatschappij met verankering binnen de Boerenbond gaat actief op zoek naar investeringen daar waar onze land- en tuinbouw het moeilijk heeft of daar waar technologische of marktvooruitgang een boost kan gegeven worden. AIF biedt op deze manier zuurstof aan nieuwe ontwikkelingen en initiatieven die zich in de land- en tuinbouw voordoen.
Het drie letter woord AIF werd op krachtige manier weergeven met de organische cirkelvorm die zorgt voor een meer zachte, menselijke benadering van de bancaire activiteit. Als kernconcept werd gekozen om de groei te visualiseren aan de hand van een groene scheut die groeit uit de letter “i”. Gestyleerd weergegeven in harmonie met de totale beeldvorming. De herkenning van AIF als deel van de MRBB holding werd tevens in het logo meegenomen. De verschillende vertakkingen binnen MRBB maken dan ook een visuele link tussen beide logotypes. Zowel in kleur als in vorm zijn beide logotypes dan ook perfect harmonisch samen te brengen.